CASE HEALTH & FITNESS

Vraag van de klant

De directie van een grote health & fitness organisatie wilde een meer daadkrachtige organisatie met een tevreden klantengroep en een professionele staf. Het klantenbestand liep terug en aansturing van de organisatie liet te wensen over.

Aanpak

  • Voorgesteld is om op basis van een klantwaarde-onderzoek de beleving en verwachting van klanten te meten en de uitkomsten te koppelen aan het bedrijfsmodel van de organisatie. Dit om verbeteringen door de voeren.
  • Om de competenties van de staf te meten is een 360° feedback instrument gebruikt om sterke en minder sterke competenties in beeld te brengen. Door het verschil tussen het zelfbeeld en het beeld van anderen op de competenties is inzicht verkregen in de competentie-ontwikkelpunten van de staf.
  • Een nieuwe managementstructuur is geadviseerd.

Resultaat

  • De organisatie heeft zich ontwikkeld tot een hoogwaardig bedrijf met een sterke klantenbinding.
  • Er is gekozen voor een nieuwe bedrijfsleider (HBO) die een professionele binding heeft;br: met zijn omgeving.
  • Het management heeft mede aan de wieg gestaan van een sterke ontwikkeling van de organisatie.
  • De organisatie is bestand tegen concurrerende invloeden.
  • Het management is nu in staat om zelfstandig nieuwe marktconcepten in te voeren.
  • Bestaande en nieuwe leden zijn zeer tevreden.

Contact

Heeft u interesse in onze diensten of bent u benieuwd naar wat wij concreet voor uw organisatie kunnen betekenen? Neem contact met ons op of kom langs!

030-662 42 83

Wattbaan 51-11, 3439 ML Nieuwegein