CASE FINANCIËLE INSTELLING I

Vraag van de klant

Een financiële instelling legde ons de vraag voor hoe of het mogelijk was om haar rendement te verhogen door een verbeterd dienstverleningsconcept. De vraag betrof de zakelijke markt. Achterliggende behoefte was om de dienstverlening aan bestaande klanten te verbeteren en nieuwe klanten met een aantrekkelijke dienstverlening te kunnen benaderen.

Aanpak

  • Ons voorstel was om een klantwaarde-onderzoek uit te voeren. Daarmee zouden we in beeld
    krijgen wat de financiële dienstverlener haar klanten aan klantwaarde biedt.
  • De uitkomsten gaven aan dat de klantbehoefte was veranderd.
  • De directie trof vervolgens eigen maatregelen om interne bedrijfsprocessen aan te pakken om
    dienstverlening aan bestaande klanten te verbeteren.
  • Om ook potentiële nieuwe klanten te werven mocht CGAdvies voor CEO’s en DGA’s een
    relatiebijeenkomst beleggen.
  • Om de interne organisatie daarop voor te bereiden heeft CGAdvies de verkooporganisatie
    getraind.

Resultaat

  • De kwaliteit van de verkooporganisatie nam sterk toe.
  • De cliënten-portefeuille met zakelijke klanten groeide met 5%.

Contact

Heeft u interesse in onze diensten of bent u benieuwd naar wat wij concreet voor uw organisatie kunnen betekenen? Neem contact met ons op of kom langs!

030-662 42 83

Wattbaan 51-11, 3439 ML Nieuwegein